Tuesday, April 28, 2015

Nieuwe techniek in zilver

Een tijdje geleden volgde ik een cursus verloren was bij Edelsmid Nico Delaide.
Ik had het al eerder gedaan, (oa bij edelsmeden Lotte Demey en Annika Ingelaere ) maar nooit de tijd gehad om mij erop toe te leggen.
Het is een materiaal waar je heel snel  resultaat mee boekt, maar onderschat het niet, je hebt nog behoorlijk wat vijlwerk achteraf, en er komt ook nog wat gesmeed aan te pas.
Zelf kom ik altijd uit op redelijk strakke, grafische ontwerpen, misschien zit mijn vorig leven als grafisch ontwerper daar voor iets achter :-)
De vormpjes maak je in was die je zelf smelt, dat model in was breng je bij een gieterij en daar wordt het model in zilver of goud gegoten.
Ik ben wel heel blij met het resultaat, echt mijn stijl! Ik hoop dat ze jullie ook bevallen!
De meeste zijn intussen verkocht, maar ik heb alle materiaal om er terug bij te maken , dus hou de webshop in het oog!









de ruwe, onbewerkte versies:







No comments: